Opcje widoku
Reset
Godło

Wycieczka do Wrocławia - klasy 7 i 6

W dniach 24-26 kwietnia uczniowie klas 7 i 6 uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Ostrów Tumski – znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Tam podziwialiśmy piękną katedrę oraz spacerowaliśmy po Moście Tumskim, na którym wisi mnóstwo kłódeczek zawieszanych przez zakochane pary. Kolejnym punktem, który odwiedziliśmy we Wrocławiu był Rynek tego miasta. Zobaczyliśmy m.in. najcenniejsze kamienice, pomnik Aleksandra Fredry, budynek ratusza oraz dwa małe domki nazwane „Jasiem” i „Małgosią”.

Mieliśmy okazję być również na Starych Jatkach – małej uliczce, na której od XII wieku sprzedawano mięso, natomiast dzisiaj znajdują się tam galerie sztuki oraz Pomnik Pamięci Zwierząt Rzeźnych. Widzieliśmy także gmach Uniwersytetu Wrocławskiego, na którym mieszczą się figury czterech cnót kardynalnych: Sprawiedliwości, Męstwa, Roztropności, Umiarkowania. Pierwszy dzień pobytu zakończyliśmy rejsem statkiem po Odrze. Oczywiście na każdym kroku towarzyszyły nam wrocławskie krasnale. Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania największej barokowej drewnianej świątyni w Europie czyli Kościół Pokoju w Świdnicy, który od 2001 roku wpisany jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Kościół nas zachwycił.

Następnie udaliśmy się do trzeciego co do wielkości zamku w Polsce czyli Zamku Książ oraz stajni zamkowych. Ostatni dzień to spacer po Parku Szczytnickim do Hali Stulecia i pobyt w Afrykarium, w którym poczuliśmy gorący, afrykański klimat. Podziwialiśmy różne gatunki ryb, od płaszczek po rekiny, które pływały w ogromnych akwariach dookoła nas. Potem pospacerowaliśmy jeszcze po całym ogrodzie zoologicznym, poznając zwierzęta z całego świata. Ostatni punkt naszej wycieczki to Panorama Racławicka, w której przechowywany jest jeden z najbardziej imponujących i najcenniejszych polskich obrazów o długości 114m. Do domów wróciliśmy w wyśmienitych humorach i pełni wrażeń.